Większość zabija 1 osobę, by ocalić 5

2 grudnia 2011, 07:00

Wyobraźmy sobie następującą sytuację. Zgubiony wagon towarowy pędzi na pięciu ludzi, którzy nie mają jak uciec. Bohater historii może jednak zmienić bieg wydarzeń i wagonu, kierując go na tor, gdzie znajduje się tylko jedna osoba. Okazuje się, że mając taki wybór, ok. 90% badanych poświęci jednostkę dla grupy.



Rosja: gogle do rzeczywistości wirtualnej poprawiają krowom nastrój

28 listopada 2019, 13:12

W gospodarstwie RusMoloko w Rejonie Ramieńskim krowy dostały zmodyfikowane gogle do rzeczywistości wirtualnej. By zmniejszyć odczuwany przez nie lęk, wyświetla im się symulację letniego pola.


Jak grają koszykarze o dużej liczbie trafień?

18 września 2007, 10:53

Aby idealnie trafić do celu z wyskoku, koszykarze muszą się wpatrywać w kosz przez ok. 350 milisekund. To warunek konieczny i wystarczający.  


Portrety filmów

22 lipca 2013, 12:44

Koreańscy artyści posłużyli się oprogramowaniem do rozpoznawania twarzy, by zeskanować fizjonomie wszystkich osób występujących w różnych znanych filmach, np. w "Czarnym łabędziu", "Amelii", "Awatarze" czy "Kill Billu". Później je ze sobą zmieszano, by oddać charakter danego dzieła.


Diagnostyczne okulary

13 lipca 2009, 09:21

Nie tylko badanie krwi czy inne techniki diagnostyczne pozwalają stwierdzić, czy ktoś jest chory. Podobnych informacji mogą dostarczyć ludzkie oczy.


HoloLens dla inżyniera

1 grudnia 2015, 11:56

Producent oprogramowania dla inżynierów i projektantów, firma Autodesk, rozpoczął współpracę z Microsoftem. Zadaniem obu firm jest zintegrowanie HoloLens z produktami Autodeska. Wykorzystanie HoloLens w pracach projektowych może być znakomitym ułatwieniem dla specjalistów


CES: obraz w trzech wymiarach

11 stycznia 2007, 12:08

Specjalizująca się w tworzeniu oprogramowania i zawartości 3D firma DDD Group oraz Syntax-Brillian, producent telewizorów ciekłokrystalicznych Olevia, zaprezentowały trójwymiarowy panel LCD. Goście odwiedzający targi CES 2007 mieli okazję zobaczyć, jak działa specjalnie zmodyfikowany 32-calowy telewizor Olevia 532H.


Symulator starości

29 grudnia 2011, 11:13

Społeczeństwa Zachodu starzeją się. Oznacza to, że trzeba coraz więcej produktów projektować lub przeprojektowywać pod kątem użytkowania przez osoby starsze. Młodym ludziom trudno postawić się na ich miejscu i wyobrazić sobie, co czuje, chodząc, ktoś w wieku 75 lat. Ma w tym pomóc kombinezon AGNES (Age Gain Now Empathy System), który powstał w AgeLab MIT-u.


Planując z domu działania łazika Curiosity, zespół z NASA polega na okularach czerwono-cyjanowych

17 kwietnia 2020, 12:09

W czasie pandemii wiele osób na świecie pracuje zdalnie, także specjaliści z NASA. Dwudziestego marca br. żadnego z członków ekipy misji Mars Science Laboratory nie było w Laboratorium Napędu Odrzutowego (JPL) w Pasadenie. To pierwsza sytuacja, by operacje łazika były planowane, gdy ekipa działa całkowicie zdalnie ze swoich domów. Dwa dni później komendy wysłane na Marsa zostały wykonane i Curiosity odwiercił próbkę skały w lokalizacji Edinburgh.


Znaczący dotyk

14 listopada 2007, 00:12

Kolejny raz technologia niegdyś prezentowana jako ciekawostka wkrótce może trafić do codziennego użytku. Tym razem chodzi o pomysł IBM-a sprzed jedenastu lat, polegający na wykorzystaniu ludzkiego ciała do transmisji danych. Zestaw urządzeń działających na podobnej zasadzie zaprezentowali operator telekomunikacyjny KDDI oraz ośrodek zaawansowanych badań nad komunikacją bezprzewodową z japońskiego UEC (University of Electro-Communication).


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy